چرا شما در کسب و کار عکاس برتر نیستید، بلکه در کسب و کار اشخاص هستید

۱۴ آذر ۱۳۹۶ عکاسی


در این مقاله سیمون رینگزموت در مورد این صحبت می کند که در دنیای امروز، شما دیگر نمی توانید فقط یک عکاس به همراهشید. به همراهید چیزی فراتر از این به همراهشید. یعنی به همراهید صمیمانه تر رفتار کرده، کار را سرگرم کننده کنید و تجربه مشتری از جلسه عکاس برتر را بهبود بخشید.

من اخیرا برای یک دانش آموز سال آخر دبیرستان عکاس برتر کردم که اظهار می کرد خیلی از دوستانش عکس های کلاس خود را توسط یکی از معلمان مدرسه گرفته اند. ما به همراه هم در مورد این موضوع صحبت می کردیم، همانطور که من به همراه دوربین نیکون D750 فول فریم و لنز ۷۰-۲۰۰mm f/2.8 عکس می گرفتم.

همانطور که در اطراف راه می رفتیم و عکس می گرفتیم، او به من گفت که دوستانش چقدر عکس های معلمشان را دوست داشتند. او گفت که آنها بسیار از نتایج راضی بودند، در حالیکه به من اطمینان داد که دارد از جلسه عکاس برتر ما در پارک لذت می برد.

من از او پرسیدم که می داند معلمش از چه دوربینی هستفاده کرده هست، و پاسخ او مرا شگفت زده کرد. «اوه، او از یکی از آن آیفون های جدید به همراه مُد پرتره هستفاده کرد».

این دهستان یک حقیقت دردناک را در مورد برخی از ما در کسب و کار عکاس برتر نشان می دهد؛ ما دیگر نمی توانیم به خودمان به عنوان تنها عکاسان فکر کنیم.

کهنه کارهای عکاس برتر طولانی مدت سالههست این مسئله را فهمیده اند. اما برای افرادی مثل من که تقریبه همراه در عکاس برتر تازه کار هستم یا کسانی که تازه به صورت جدی این کار را شروع کرده اند، چیزهایی وجود دارد که به همراهید به خاطر داشته به همراهشیم اگر می خواهیم سرگرمی خود را دنبه همراهل کرده و در نهایت از آن برای کسب درآمد هستفاده کنیم.

شما در کسب و کار اشخاص هستید

همانطور که لیام نیسون می گوید، شما به عنوان یک عکاس مجموعه بسیار خاصی از مهارت ها را دارید. شما نورپردازی و ترکیب بندی را درک می کنید. شما می دانید چگونه مکان های خوب را انتخاب کنید، شما می دانید رنگ ها چطور کار می کنند، و ممکن هست در زمینه فلاش خارج از دوربین و نورسنج های اکسترنال مهارت داشته به همراهشید. فتوشاپ حوزه تخصص شمهست و لایت روم را مثل کف دست خود می شناسید.

شما احتمالا تجهیزات عکاس برتر نسبتا زیادی در مجموعه خود دارید، که به لطف کار سخت، صرفه جویی، و پیشرفت در هنر خود در طی سالها جمع آوری کرده اید. نکته مهم این هست که مشتریان شما به هیچ یک از این چیزها اهمیت نمی دهند. آنها تحت تاثیر عضویت Creative Cloud شما یا این واقعیت که جدیدترین دوربین فول فریم را سفارش داده اید، قرار نمی گیرند.

چیزی که آنها می خواهند عکس های خوب هست. مجموعه مهارت ها و تجهیزات شما (و برچسب قیمت به همراهلای شما) به همراه تلفن های همراه رقابت می کنند، به طوری که در نظر مشتریان شما می توانند عکس های عالی ایجاد کنند. بنابراین فکر می کنید که مشتریان به همراهلقوه شما هنگام امضای قرارداد چه گزینه ای مد نظر دارند؟ از آنجا که تکنولوژی روز به روز پیشرفته تر شده و به همراه افزایش قابلیت های گوشی های تلفن همراه خط بین عکاس حرفه ای و آماتور محوتر می شود، شما به همراهید کاری برای متمایز کردن خودتان انجام دهید.

خودتان را متمایز کنید

سکانسی در فیلم Office Space وجود دارد که در آن مدیر یک رستوران آمریکایی پر زرق و برق سعی می کند توضیح دهد که چرا یکی از خدمتکارانش به همراهید چیزی را که او «تکه های شعله» می نامد، بر روی لبه همراهس هایش بپوشد. او در یک لحظه توضیح می دهد که «مردم می توانند از هر جایی چیزبرگر بخرند، خوب؟ آنها برای فضای این رستوران و طرز برخورد کارکنانش به اینجا می آیند».

ممکن هست احمقانه به نظر برسد، اما به همراه گذشت زمان ما عکاسان هم به همراهید همین نوع اخلاق کاری را اتخاذ کنیم اگر می خواهیم دوام بیاوریم، مشتریان جدید پیدا کنیم، و به مرور زمان همچنان هیجان زده به همراهقی بمانیم. عکاس برتر، چه بخواهیم و چه نخواهیم، به صورت یک کالا درآمده هست، تا جایی که هر کسی می تواند این کار را انجام دهد و نتایج نسبتا مناسب و معقولی به دست آورد. بنابراین ما به همراهید از خودمان بپرسیم، چه گزینه روی میزی داریم که به همراهعث می شود مشتریان بخواهند از خدمات ما هستفاده کنند، اگر چیزی که آنها می خواهند، مانند مثال چیزبرگر، تقریبه همراه همه جا در دسترس به همراهشد؟

بر روی تجربه تمرکز کنید

پاسخ این مورد هم نقل قولی از همان فیلم هست. ما اول به همراهید دست از فکر کردن به خودمان به عنوان عکاس برداریم و هنر خود را سرگرم کننده، هیجان انگیز، و تعاملی کرده و در نهایت تجربه ای ایجاد کنیم که مشتریانمان همیشه آن را به یاد داشته به همراهشند.

تبلیغ کنندگان به مدت چندین دهه اینها را فهمیده اند. هنگامی که شما آگهی های تبلیغاتی ماشین ها، لبه همراهس ها، یا تجهیزات گردش و تفریح را می بینید، تمرکز به ندرت بر فروش اقلام هست، بلکه بیشتر بر تجربیات و احساساتی هست که آن برندها تلاش می کنند تا ایجاد کنند. شما نمی توانید بر سالها آموزش یا لوازم گران قیمت تکیه کنید تا خودتان را به عنوان یک عکاس بفروشید.

در عوض، به همراهید سخت کار کنید تا تجربیاتی را ایجاد کنید که مشتریانتان سالها به یاد داشته به همراهشند و به همراه دیگران نیز به اشتراک بگذارند. شما چه از مراسم عروسی، بچه ها، خانواده ها، یا دانش آموزان دبیرستانی عکس بگیرید، و چه به همراه مشتریان کار کنید تا از املاک و مستغلات، محصولات، یا اقلام تبلیغاتی عکس بگیرید، به همراهید کل تجربه خود را به چیزی تبدیل کنید که آنها از آن قدردانی کرده، لذت ببرند، و به خاطر بسپارند.

صمیمانه تر رفتار کنید

این کار ممکن هست پیچیده به نظر برسد اما انجام آن آنقدرها هم سخت نیست، و اغلب شامل بسیاری از چیزهای ساده هست. به عنوان مثال، وقت بگذارید تا مشتریان خود را بشناسید و آنها را به همراه اسم کوچکشان صدا کنید. اگر چیزهایی مثل «هی تو که ژاکت قرمز داری، کمی به سمت چپ بچرخ» بگویید، آن شخص اهمیتی نمی دهد عکس های شما چقدر واضح هستند یا به همراه یک لنز واقعا گران قیمت گرفته شده اند! در عوض، تعجب خواهد کرد که چرا ۵۰ دلار به بچه همسایه نداده تا به همراه دوربین Canon Rebel خود که در فروش هفته پیش در Target آن را خرید، از او عکس بگیرد.

به همراه مشتریان خود صحبت کنید، به همراه آنها خوش بگذرانید، به همراه بچه ها به همراهزی کنید، و از آنها درخوهست کنید. حتی اگر از عکس ها هستفاده نکنید، آنها حداقل احساس خواهند کرد که کمک هایشان به همراه ارزش بوده هست. و تحت هیچ شرایطی، طوری دستور ندهید که انگار در آکادمی ارتش هستید.

کار را سرگرم کننده کنید

ممکن هست بعد از ساعت ها عکاس برتر از یک مراسم عروسی تحت فشار قرار گیرید، اما اجازه ندهید که مشتریانتان این فشار را ببینند. لبخند بزنید، از مردم مودبه همراهنه تقاضا کنید تا کاری را که نیاز دارید انجام دهند، اما نگران به عهده گرفتن مسئولیت و هدایت عکاس برتر به سمتی که می خواهید نبه همراهشید. مردم از رهبری و حرفه ای بودن شما قدردانی می کنند، اما می توانید این ویژگی ها را بدون گستاخ و منفور بودن هم داشته به همراهشید.

درست مانند مثال فیلم، مردم این روزها می توانند از هر کسی بخواهند از آنها عکس بگیرد. اما آنها برای سرگرمی، هیجان، نگرش لذت بخش، و تمام عناصر نامحسوس دیگری که برای به یاد ماندنی کردن یک جلسه عکس لازم هستند، نزد شما می آیند.

توصیه ها خیلی موثر هستند

چند سال پیش وقتی من و همسرم از یک بخش کشور به بخش دیگری نقل مکان کردیم، مجبور شدیم تمام گزینه ها را برای سکونت در شهر جدیدمان بررسی کنیم؛ کجا یک خانه بخریم، مواد غذایی را از کجا تهیه کنیم، به کدام کلیسا برویم، و حتی تصمیمات غیر مهم مانند این که ماشینمان را کجا تعمیر کنیم. من به دفترچه تلفن نگاه می کردم و صفحه به صفحه آگهی های مکانیک هایی که سریع، کارآمد، ارزان، بسیار آموزش دیده، دارای گواهی حرفه ای، و در شهر بهترین بودند را می دیدم. ما غرق در انتخاب های فراوان شده بودیم. چندین نفر از دوستان ما یک مکان خاص را پیشنهاد کردند که ما هنوز هم بعد از هشت سال برای تمام تعمیرات ماشینمان به آنجا می رویم.

هنگامی که ما در مورد این که از کدام فروشگاه هستفاده کنیم به همراه دوستانمان حرف می زدیم، می توانید حدس بزنید که آنها در مورد فروشگاهی که در نهایت انتخاب کرده بودیم چه گفتند؟ یک راهنمایی می کنم، تقریبه همراه هیچ ربطی به کیفیت کار آنها نداشت. هر فروشگاه خودرویی می تواند یک الترناتور را جایگزین کرده یا ترمزهای شکسته را عوض کند، اما دلیل این که عده زیادی آن فروشگاه خاص را توصیه کردند به برخورد دوستانه، توجه، و احترام کارکنان آن مربوط بود.

تصورات کیفیت را شکل می دهد

حقیقت تلخ این مسئله برای عده ای از ما که در هر نوع صنعت خدماتی مانند عکاس برتر کار می کنیم این هست که هیچ خط معیار عینی وجود ندارد که مشتریان ما بتوانند به طور پیوسته کیفیت را ارزیابی کنند. درست مانند انتخاب یک فروشگاه تعمیر خودرو، مشتریان یا مشتریان به همراهلقوه شما احتمالا از این که عکس هایشان توسط هر عکاس حرفه ای یا آماتوری در منطقه شما گرفته شوند خوشحال خواهند بود.

این که کیفیت نتیجه نهایی از نظر آنها چگونه هست لزوما به وسیله وضوح تصاویر، پیچیدگی های ویرایش، یا قیمت تجهیزات مورد هستفاده برای گرفتن تصاویر قضاوت نمی شود. در عوض، آنها دربه همراهره کل تجربه گرفته شدن تصاویرشان صحبت خواهند کرد و از آن به عنوان یک معیار اندازه گیری هستفاده می کنند که توسط آن کیفیت تصاویر را مورد قضاوت قرار می دهند. برای آن دسته از ما که سال ها یا دهه ها وقت صرف هنر خود کرده ایم، عجیب و شاید ناامید کننده به نظر می رسد.

اما هیچ چیز نمی تواند این واقعیت که شیوه قضاوت افراد در مورد کیفیت تصویر به شدت تحت تاثیر تصور و ادراک آنها از این تجربه قرار دارد را انکار کند.

تحقیقات ثابت می کند

مفهوم ادراک مصرف کننده و نقش آن در شکل دادن به کیفیت برای دهه ها توسط محققان مورد مطالعه قرار گرفته هست. در سال ۱۹۹۲ جی جوزف کرونین، جونیور و هستیون تیلور مقاله ای در مجله به همراهزاریابی منتشر کردند که در آن نتیجه گرفتند:

· «کیفیت خدمات مقدمه رضایت مشتری هست»

· «رضایت مشتری تاثیر قابل توجهی بر اهداف خرید دارد»

· «کیفیت خدمات نسبت به رضایت مصرف کننده تاثیر کمتری بر اهداف خرید دارد»

پیامدهای این تحقیق و تحقیقات مشابه دیگر برای عکاسان عمیق هست! اساسا اگر مشتریان شما اوقات خوشی در جلسه عکاس برتر داشته و از خدمات شما راضی به همراهشند، عکس های شما در نظرشان به همراه کیفیت تر خواهد بود.

تجربه خوب = آنها شما را دوست خواهند داشت = مشتریان راضی

پس شما عکاس متواضع در مورد این مسئله چه کاری می توانید انجام دهید؟ چطور می توانید به مشتریانی که ممکن هست از هر عکاس یا نوجوانی که در هستفاده از تلفن همراه حرفه ای هست کاملا راضی به همراهشند، نتایج به همراه کیفیت به همراهلا ارائه دهید؟

خودتان را نه به همراه کیفیت عکس هایتان بلکه به همراه تجربه ای که ارائه می دهید متمایز کنید. به همراه انجام این کار، مشتریان شما تصاویر خود را واضح تر، گویاتر، و ساده تر از دیگران خواهند دید. این مسئله حتی اگر عکس های شما در سطح تکنیکی هم زیاد خوب نبه همراهشند، صدق می کند – که تلنگری هست برای عکاسانی که سال ها دانش، تجربه، و تجهیزات جمع کرده اند.

چند به همراهر تا به حال پیش آمده که عکس هایی که دوستان و خانواده در رسانه های اجتماعی پست کرده اند یا در کارت های کریسمس ارسال کرده اند را دیده اید و واکنش شما به آنها شوک و وحشت بوده هست؟ نورپردازی که کاملا اشتبه همراهه هست! پس زمینه بسیار حواس پرت کننده هست! عمه جینی خارج از فوکوس هست! به همراه این وجود، تصاویر در نظر مشتریان بسیار به همراه کیفیت هست، چون آنها از کل تجربه لذت برده و میزان قابل توجهی خدمات دریافت کرده اند. عکاسانی که می توانند این کار را انجام دهند آنهایی هستند که لایک، به اشتراک گذاری، توصیه، و رزرو به دست می آورند.

بهبود تجربه مشتری

در مصاحبه ای به همراه NPR، تونی هسیه بنیانگذار خرده فروشی کفش آنلاین Zappos، روش خود در فروش کفش را توضیح داد، که به طرز کنایه آمیزی هیچ ارتبه همراهطی به همراه کفش نداشت. او گفت همانطور که شرکتش رشد می کرد، «یک نقطه عطف بزرگ این بود که ما واقعا تصمیم گرفتیم که می خواهیم برند خود را طوری بسازیم که بهترین خدمات به مشتری و بهترین تجربه مشتری به همراهشد».

او این حرف را صادقانه گفت، و اگر از Zappos به همراهزدید کنید، کفش یا کیف های دستی که ارزان تر از سایر خرده فروشان به همراهشد نمی بینید. آنها حتی سعی نمی کنند بر سر قیمت رقابت کنند، بلکه به همراه ارائه بهترین خدمات نسبت به هر خرده فروشی لبه همراهس دیگری در به همراهزار امروز این کار را انجام می دهند.

اطلاعات واکر، شرکتی که در مورد به همراهزاریابی کسب و کار و عادات مصرف کننده مطالعه می کند، اخیرا مطالعه ای را منتشر کرده که تجربه مشتری را به عنوان مهم ترین راه برای برندها جهت متمایز کردن خود تا سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرده هست. و این به نظر من چیزی هست که این روزها به راحتی می تواند افق فکری عکاس را تاریک کند.

من واقعا طرفدار پر و پا قرص این تصویر نبودم و فکر می کنم بعضی از عکس های دیگری که به مشتری ام تحویل دادم بهتر بودند. اما مادر به همراه دیدن این یکی هیجان زده شد چون وقتی این عکس را می گرفتم، از او خوهستم روی سر دخترش برگ بپاشد. او از این کار لذت برده بود، و در نتیجه تصویر نهایی در نظرش به همراه کیفیت بود، به همراه وجود این که عکس های دیگری وجود دارد که من فکر می کنم احتمالا بهتر هستند. مشتری من از این تصویر راضی بود و این چیزی هست که در نهایت اهمیت دارد.

خدمات مشتری پادشاه هست

عکاس برتر از زمانی که شرکت کداک دوربین Brownie را در سال ۱۹۰۰ اختراع کرد برای همه در دسترس بوده هست، اما دوربین ها هیچ وقت به اندازه اکنون قدرتمند، همه جا حاضر، یا آسان برای هستفاده نبوده اند. به همراه چنین به همراهزار شلوغی که در آن تقریبه همراه هر کسی می تواند عکس های به همراه کیفیت بگیرد، (حتی اگر فکر کنید که آنها نمی توانند مانند شما عکس های به همراه کیفیت، فوق العاده واضح، و حرفه ای بگیرند) به همراهید کاری کنید که از بقیه برجسته تر شوید و به مردم دلیلی بدهید که شما را هستخدام کنند.

این عامل تمایز یک تجربه خدمات مشتری کامل و تمام عیار هست. از لحظه ای که شما اولین ارتبه همراهط را به همراه مشتریان به همراهلقوه برقرار می کنید، تا جلسه عکاس برتر، تا ارتبه همراهطات پس از آن، و حتی روش تحویل عکس ها همه اهمیت دارند.

کارت برنده شما این هست که می توانید از دو مزیت بهره مند شوید. تمام مهارت هایی که شما را به یک عکاس بسیار قدرتمند تبدیل می کند را دارید و احتمالا مجموعه رو به رشدی از دوربین ها، لنزها، و نرم افزارها را نیز دارید که به شما کمک می کند تا نتایج برجسته ای به دست آورید. علاوه بر این، می توانید یک تجربه عکاس برتر جامع و فوق العاده نیز ارائه دهید که مشتریان شما سالها آن را به خاطر خواهند سپرد، در حالیکه شما را به دوستان و خانواده خود نیز توصیه می کنند.

من در واقع هجوم گوشی های تلفن همراه و عکاس برتر کامپیوتری را به عنوان یک فرصت، نه یک تهدید، و راهی برای این که به دیگران نشان دهم کار من واقعا چقدر برجسته هست، می بینم.

نتیجه گیری

من این مقاله را به همراه اشاره به یک جلسه عکاس برتر برای یک دانش آموز سال آخر دبیرستان شروع کردم. بعد از این که من تصاویر ویرایش شده نهایی او را تحویل دادم، چیزی که واقعا در ذهنم ماند حرفی بود که او و والدینش در مورد کل این تجربه گفتند. والدین او به من گفتند که او خیلی لذت برده و از من تشکر کردند که دختر خجالتیشان را جلوی دوربین آوردم تا عکس های زیبه همراهیی از او بگیرم که در حالت معمول نمی بینند.

من این را برای نشان دادن یک نکته در مورد درس اصلی کل این مقاله می گویم. شما در کسب و کار عکاس برتر هستید اما در دنیای امروز، شما دیگر نمی توانید فقط یک عکاس به همراهشید. به همراهید چیزی فراتر از این به همراهشید.

شما به همراهید تجربیات خاطره انگیزی برای مشتریان خود ایجاد کنید، و به آنها اجازه دهید تا کیفیت کار شما را به خاطر آن تجربیات به همراهلا ببرند، و در طول روند عکاس برتر توجه بیشتری به نیازهای آنها داشته به همراهشید. به همراه وجود این که این امر ممکن هست به کمی کار کردن نیاز داشته به همراهشد، اما نتایج در طولانی مدت ارزشش را خواهد داشت و مردم به همراه چشم های خودشان می بینند، و از دوستانشان می شنوند که چرا کار شما یک سر و گردن از بقیه به همراهلاتر هست.

نویسنده: سیمون رینگزموت (Simon Ringsmuth)

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم