عکس برداری دیجیتال در مقابل آنالوگ

۲۳ بهمن ۱۳۹۶ عکاسی

در این مقاله به مقایسه­‌ی عکاس برتر مد در دو فرمت آنالوگ و دیجیتال پرداخته می‌شود. در ادامه به همراه عکاس برتر همراه به همراهشید.

مقاله‌های مرتبط:

مقایسه‌ی عکاس برتر دیجیتال و فیلم در قرن ۲۱ پس از ظهور گسترده‌ی دوربین‌های دیجیتال، توسط عکاسان و فیلم­سازان مورد توجه قرار گرفت. به‌تازگی آنیتا سدوفسکا و الکس هاچینسون به مقایسه‌ی فناوری آنالوگ و دیجیتال در ژانر عکاس برتر مد، به همراه یک سوژه‌ی یکسان پرداخته‌اند؛ آنیتا به همراه دوربین دیجیتال کانن ۵D Mark IV و الکس به همراه دوربین آنالوگ پنتاکس ۶۷ و نیکون N80 این کار را انجام داده هست.

الکس کار خود را به همراه فیلم مونوکروم یا سیاه و سفید شروع می‌کند و لبه همراهس‌هایی به همراه الگوهای خط‌دار برای تمیز دادن ظاهر تک رنگ برمی‌گزیند. او به دلیل هزینه‌ی به همراهلای هر رول فیلم (حدود ۸ یورو)، چندین به همراهر نور را به همراه نورسنج و همچنین دوربین دیجیتال اندازه‌­گیری می­‌کند، تمام هستایل‌­های لحظه­‌ای را که می‌­تواند ببیند، تنظیم می­‌کند و در هر حالت یک زوج از عکس­‌ها را می‌­چسبه همراهند. وی می‌­گوید: «اگر در حال و هوای  عکاس برتر به همراهشم، فقط ۴ یا ۵ عکس می‌گیرم.»

مقایسه عکاس برتر آنالوگ و دیجیتال

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

آنالوگ

در عین حال، آنیتا فریم ­های زیادی دارد، او همچنین پس ­پردازش‌‌هایی برای موهای پراکنده و سایر تغییرات جزئی که ممکن هست نیاز به همراهشد، انجام می‌دهد. آنیتا در این به همراهره می­‌گوید تفاوت اصلی عکاس برتر دیجیتال و آنالوگ این هست که آزادی عمل زیادی در ثبت تصاویر متعدد دارد. همچنین امکان مرور تصاویر ثبت‌شده در دوربین، کمک زیادی به بهبود نتایج نهایی می‌کند. آنیتا می­‌گوید: «من احساس می‌کنم که فیلم سرعت کار را کاهش می‌دهد؛ البته مرور هزاران عکس ثبت‌شده در خانه بسیار آزاردهنده هست.»

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

مقایسه عکاس برتر آنالوگ و دیجیتال

دیجیتال

در ادامه، الکس هاچینسون به عکس‌برداری رنگی به همراه فیلم پورتره ۴۰۰ ­می‌پردازد؛ وی در عکاس برتر از کاهش نوردهی هستفاده می‌کند تا از عدم روشنایی زیاد هایلایت‌های اطمینان داشته به همراهشد.

مقایسه عکاس برتر آنالوگ و دیجیتال

مقایسه عکاس برتر آنالوگ و دیجیتال

آنالوگ

در مرحله‌ی بعدی برای رقابتی نزدیک‌تر آنیتا سدوفسکا روی صفحه‌نمایش دوربین خود را می‌­پوشاند تا قادر به بررسی آنی نتایج ثبت‌شده نبه همراهشد. او تنها به همراه هستفاده از فوکوس دستی، حداکثر ۱۰ عکس از هر سوژه ثبت می‌کند.

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

دیجیتال

اما هاچینسون در این مرحله و به همراه توجه به پس‌زمینه‌ی مشکی، هستفاده از فیلم‌ مونوکروم را ترجیح می‌دهد. وی هم‌چنین تنظیمات نوردهی خود را از میزان اعلامی نورسنج، در سطح پایین‌تری تنظیم می‌کند.

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

آنالوگ

آنیتا سدوفسکا در مرحله‌ی بعدی و برای پنج عکس نهایی، پس‌زمینه‌ی روشن را بر‌می‌گزیند.

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

دیجیتال

در نهایت، الکس هاچینسون به همراه پس­‌زمینه روشن و مقابل پنجره، این آزمایش را تکرار می‌کند.

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

مقایسه مبدل آنالوگ و دیجیتال

آنالوگ

هاچینسون پس از اتمام پروژه گفت: «عاشق عکس­‌برداری روی فیلم (آنالوگ) هستم. البته عدم امکان مشاهده‌ی نتیجه پس از ثبت عکس، شما را مضطرب می‌کند.»

سدوفسکا نیز در پایان گفت: «من احساس می‌کنم امروزه بسیاری از مشتریان می‌خواهند بلافاصله تصاویر را در پشت دوربین ببینند. اما در مراحل پایانی و پس از پوشش نمایشگر، من نمی‌دانم نتیجه‌ی کار چیست. این چالشی فوق‌العاده هست و به همراهعث می­‌شود در مورد عکسی که می‌گیرید، خیلی بیشتر فکر کنید.»

نظر شما دربه همراهره‌ی خروجی نهایی هر یک از عکاس‌ها و دوربین‌های آن‌ها چیست؟ آیا هنوز هستفاده از دوربین‌های آنالوگ را قابل توجیه می‌دانید؟

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم